diumenge 20 2011

Iogurts fets a casa

Iogurts fets amb iogurtera i postres

Ingredients:

1 litre de llet fresca
2 cullerades soperes de llet en pols
1 iogurt natural (en aquest cas he fet servir el de La Fageda perquè em va semblar el que tenia els ingredients més al meu gust)

Feia anys i panys que no feia iogurts a casa.  Ara penso fer-ne tot sovint. La recepta que vaig fer servir és la clàssica però, aquest cop hi he afegit un detall que per a mi crec que serà el que haurà fet sortir els iogurts amb la cremositat que m’agrada. El detall és ni més ni menys, que un termòmetre per a líquids.

Llegint les instruccions de la màquina vaig veure que la temperatura de la llet és molt important i, jo,  fins aleshores l’havia temperat sempre a ull.  He de dir que amb aquest mètode no n’encertava gaires cops la consistència. Així que, termòmetre en mà, vaig deixar la llet entre 37-38º.

Elaboració:

Prepareu un iogurt natural i aboqueu-lo en un recipient que tingui un petit un bec (us servirà millor per abocar-ho als pots i que no us vesi) i remeneu amb un batedor petit a poc a poc (no feu escuma), llavors afegiu les dues cullerades de llet en pols i torneu a remenar. Reserveu.

En un pot que pugui anar al foc hi poseu el litre de llet fresca i amb el termòmetre aneu comprovant com puja la temperatura. En arribar a 37-38º retireu del foc i afegiu-la al recipient on hi teniu el iogurt. Remeneu dolcement i aboqueu la mescla als pots de vidre de la iogurtera. Els col·loqueu a la màquina i a esperar.

Suposo que cada marca de iogurtera deu tenir els seus temps òptims, la meva em recomana que estigui endollada unes vuit hores.
Després d’aquest temps els tapeu i els col·loqueu a la nevera (recomanen esperar unes sis hores abans de consumir-los).

POSTRES


Tulipes amb iogurt i maduixots per a 3 persones
Postres en un plis plas...

3 tulipes comprades (la pasta de la tulipa ve a ser com la de les neules)
1/2 kg de maduixots
3 iogurts naturals
Sucre o mel

Poseu una ració de maduixots a dins de cada tulipa, aboqueu-hi a cadascuna un iogurt natural i espolseu una mica de sucre o mel per a sobre. La decoració la deixo al vostre gust.
L'heu de servir al moment de fer perquè no s’estovi la tulipa i es mantengui cruixent
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...