dijous 09 2011

Albergínies farcides sense carn


És el primer cop que faig un curset de cuina, sóc autodidacta total.
Tot i que ha passat molt de temps i el color dels meus cabells ha canviat des de les hores, recordo com si fos avui,  que un dia em vaig trobar sola davant dels fogons.
De ben segur que és per això, que gaudeixo del curs al màxim.
M’agrada quan el cuiner  Joan Dalmau explica petits trucs o possibles combinacions. M’agrada veure com mou el ganivet i parteix la verdura com si fos el Zorro de la cuina.
Deixo anar la imaginació i veig com el tall d’espasa curta deixa la seva empremta sobre la ceba o l’all que, a primer cop d’ull, sembla que no hagin sentit el petit i afilat acer però, llavors sense saber com, cauen rendits en  fràgils i lleugeres llunes.

Ingredients per a tres persones:
3 albergínies ben formoses
1 gra d’all
2 cebes grans
2 pebrots verds
2 tomàquets grans madurs
Oli d’oliva verge
Sal
Pa ratllat i julivert picat
Pebre vermell
Formatge per gratinar

Preparació:
Preescalfeu el forn a 180ºC
Talleu les albergínies per la meitat. Marqueu-les amb unes ratlles (es couen millor), saleu-les i tireu un rajolinet d’oli per sobre i enforneu.
Talleu l’all i la ceba a làmines i el pebrot a quadradets i feu un sofregit amb oli d’oliva. Sal al vostre gust.
Un cop cuites les albergínies, traieu la polpa amb una culleradeta i la barregeu a les verdures sofregides.  Amb aquesta barreja farciu les albergínies, tireu per sobre una mica de pebre vermell, pa ratllat i all picat. Enforneu fins que quedi torrat.
Com podreu veure a la fotografia, hi he posat pel meu compte, una mica de formatgeper a gratinar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...