diumenge 24 2012

Coca de Sant Joan



Avui us tinc una sorpresa: he fet una coca de brioix per primer cop! 

Si ho recordeu, l'any passat la vaig fer de pa de pessic perquè se'm va fer gros això de la fermentació. Aquest any vaig estar a punt de tornar-la a fer però, després de veure el magnífic resultat de la Laia del bloc Racó dolç i de les seves amigues (que van assistir al taller de brioix del dia 25 de maig que va fer en Narcís) vaig pensar que m'hi havia d'atrevir i compartir també la meva coca amb elles.

Fet i fet, vaig pensar, què pot passar? El pitjor que pot passar és que em quedi com una coca!
Així que, endavant les atxes, com deia la meva àvia.

Ingredients per a una coca mitjaneta
Per a la massa mare
100g de farina de força
10g de llevat fresc (del super)
4 g de sal
Llet (la que admeti)

Per la massa del brioix
100g farina força
4g de llevat fresc
1/2 ou
Llet (la que admeti)
50g de sucre
10g mantega pomada
Un rajolinet d'anís
Un polsim de ratlladura de llimona
Una punteta d'extracte de vainilla
Un polsim de canyella en pols

Elaboració
Desfeu el llevat amb una mica de llet i amasseu amb la farina, el llevat i la sal incorporant la llet que necessiti la massa. Aquí jo tinc avantatge perquè podia preguntar: com ho veus? I em deia: una mica més... (no ho dieu, eh!)
Quan tingueu la massa mare feta poseu-la en un bol i tapeu-la durant mitja hora amb film i guardeu-la al lloc més calent de la cuina fins que dobli el seu volum.
Ara, poseu tots els ingredients a la màquina d'amassar i una vegada estigui barrejat afegiu-hi la massa mare fins que quedi una massa consistent i elàstica. Poseu oli a sobre el marbre, feu una bola i deixeu reposar 10 minuts.
Un cop passat aquest temps i també a sobre el marbre untat d'oli, doneu-li forma amb un corró, pinteu-la amb ou batut i decoreu-la amb la fruita al vostre gust. Poseu-la a fermentar al vostre forn a 40ºC i amb  una safata amb aigua bullent a baix. Temps aproximat de 30 a 40 minuts (fermentació amb vapor).
Passat aquest temps, traieu la safata d'aigua del forn i poseu el forn a 230ºC. Una vegada tingueu el forn a aquesta temperatura poseu els pinyos, el sucre i enforneu (10-15 minuts depenent de cada forn).

Bon Sant Joan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...